Vilsna i Viña Del Mar


Hur jakla laskigt var det inte att ga vilse har i Viña, VA???

Men vi lyckades iaf ga vilse forsta dagen/kvallen har i Viña. Jag skyller pa att allt ser exakt likadant ut, alla jakla kvarter ar likadana fan. Igar kvall efter en lang promenad sa bestamde vi oss for att rora oss hem at. Da var klockan exakt 20.40 da vi borjade ga tillbaka. kl 21 var det morkt och kallt, dar gick vi i endast klanning och ingen jacka eller kofta hade vi med oss heller men men vi overlevde det iaf. Sen nar vi val gatt en valdans bra bit sa stod vi dar med barnen och undrade vart fan vi hade hamnat. Vi Fortfatte ga en bra bit till, vi gick forbi nagra stallen flera ganger utan att vi ens lagt marke till det. LOL.

Efter efter tag sa bestamde vi oss for att fraga nagon, vi lyssnade, tackade och gick den vagen som dom sa. Vi hamnade vart, jo vid STRANDEN. WHAT? Helt fel vag alltsa vi bor 7 kvarter bor ifran standen. Vi borjade genast ga tillbaka och hoppades pa att hitta ratt vag. Pa vagen hem sa kom en kvinna fram till mig och sa nagot pa spaska men forstod inte vad hon sa efter manga QUE sa fortstod jag att en kille hade forfoljt henne anda till bussen. En bit bort stod killen och kollade pa oss och radd som fan blev jag. Han ville alltsa rana kvinnan, snalla turister som vi var bestamde vi oss for att folja henne en bit till bussen. Kille gick sin vag och vi bara bad om att inte traffa pa killen pa vagen hem.

Efter att ha lamnat kvinnan sa insag vi att vi nu var pa ratt vag, glada men radda var vi.. En kvinna stod vid vagen som vi gick forbi och jag sa till kossan, hon ar sakert pa vag till "jobbet". Fin sminkad som hon var med sin kort korta kjol och nar jag sa det sa skamtade jag bara men det visade sig att hon alltsa var una prostituta sa jag hade ratt. Hahahah.. Vi kom hem efter typ 2 timmar, vilket javla skamt alltsa. Never again, nunca mas.

Det har var andra gangen jag gatt vilse har i chile, det ar inge kul nar alla skrammer upp en. Var forsiktig, ga inte runt med vaska, hall i dina saker hart for du kan bli ranad. Inte kul att komma till sitt hemland och behova ga runt o vara radd hela jakla tiden. Men jag krigar och kampar med att ga runt med vaskor iaf.. :)
Fan om nagon jakla chileno ranar mig. Ay ay ay sager jag bara.. Haha

Nu ska jag upp till kossan som har sakert somnat med barnen.

Ska forsoka lagga upp nagra pics men vi far se nar det blir, imorgon hoppas vi pa lika fint oxh varmt vader som det var i onsdags. Men vi far se :)


Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0