Kunde inte hålla mig

Fastan höll i några timmar bara.. Japp så "länge" kunde jag hålla mig, bra jobbat Nils.. NOT.
Vid frullen var jag stark nog och kunde hålla mig borta från allt. Satt med barnen, gjorde de sällskap och det gick hur bra som helst, fast innerst inne ville jag verkligen äta något men kunde inte. Men när det väl var dags för lunch så hjälpte jag barnen med maten och hällde upp mjölk i deras glas, efter det satte jag mig ner och magen kurrade som bara den och sen till slut så bestämde jag mig för att avbryta fastan och äta MAAAT. Åh gott som bara den var det också, trodde jag skulle svimma av i skolgården om jag hade klarat av att fasta hela dagen. Men det blev ingen drama på jobbet utan en mätt och belåten Nilda :)
Sa till mina kollegor att fasta är tyvärr inte min grej, jag har inte de psyket helt enkelt. Att avstå från godis, bakelser och annat gott är lätt men inte fasta så som de gör. Som någon sa till mig idag, de är ju vana vid att fasta och det är något de har gjort länge, vilket inte jag har. Jag valde de själv men lyckades inte, tyvärr alltså men men, livet går vidare.
Hemma väntade god veg mat och efter en kort vila så var det dags att dra ut och springa. Denna gång valde jag en helt annan väg och valde att springa lite längre än det jag brukar. Klarade jag det, klart som FAN att jag gjorde det mina vänner. Så duktig har jag blivit på att springa och det var fan på tiden att springa längre. Efter det väntade en lång varm och kall dusch.
Nu te och ett avsnitt av Cougar Town :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0