Flygmyror

Dagen började som vanligt på jobbet, äta frulle kl 8, sen tvätta mun och händerna och sen ut med barnen. Det var lugnt och inga konstigheter alls. Senare efter vilan fick alla barnen gå ut, vädret var si så där, solen var inte framme än men kallt var det inte. När det var dags för mellis så samlade vi barnen och grillade korv. Korv med bröd blev det och gissa om barnen gillade det. Japp, de blev super glada :)

Sen var det dags att öppna grinden till till den gården som inte var öppnen. Vid ena sandlådan där ett av barnen stod såg jag en hel del myror längst kanten. Jag tog ett stort kliv bakåt och tittade upp då jag upptäckte små flugor trodde jag. Herre vad måga de var, tänkte jag för mig själv. Fick närmre och såg att det var stora flygmoror. USCH USCH USCH. Fan va äckligt. Sprang genast därifrån och tog med mig barnet. Sen gick jag vidare till andra gården och upptäckte att det fanns myror/flygmyror även där vid olika ställen. Det var inte 10 utan 100 st typ. ÄCKLIGT. Mina fråga är va fan alla dessa flymyror va där. Det kändes som om de fanns överallt i luften och gissa om jag fick några på mig. JO TACK. På håret, låret, tröjan och ansiktet.
Sen eftersom vi inte hade många barn så fick jag gå 45 min tidigare. När jag väl stod och väntade på bussen flög en på mitt lår igen. Slog bort den med handen fort som attan. När jag väl kliver på bussen satte jag mig och trodde då att jag var på ett "säkert" ställe. Kände att det var något som kliade innanför linne och var tvungen att kolla. JAPP, där var den. EN fet jävla äcklig flygmyra. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ..

Skönt att ha kommit hem nu iallafall och få hoppa in i duschen. För just då kändes det som om jag hade flertals myror innan för brallan linnet och ja, överallt helt enkelt. Men nu ut och röra på sig men innan det så måste jag hjälpa V med toa papper. Hon sitter på toan och har inget att torka sig med.. HAHAHHAHAHAHAHA.
Too much info, I know men var bara tvungen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0