Vad är Ganglion?

Vet någon vad en ganglion är för något? Eller har någon haft det förut?

Jag har nämligen haft min ganglion i typ 8 år om inte mer.. men iallafall, den har jag på insidan av min vänstra handled och gissa om de gör ont. JO TACK. Ibland gör det så ont att jag knappt kan lyfta något och gissa då hur jävla ont det gör att träna. BAJSONT är det rätt uttrycket. När jag var yngre så gick jag till skolsystern för att fråga vad jag skulle gör åt det och gissa vad hon svarade på det.
Hon tyckte nämligen att jag skulle slå till knölen, mot en bänk, vägg, bok osv och jag minns så väl hur jag tittade på henne och tänkte.. Hmm, skojar hon eller vet hon hur knasigt de här låter?? Aa, efter det besöket fick jag bara för mig att pröva mig fram helt enkelt. Tror fan att jag slog knölen mot en bänk och sen en vägg. Det knasiga men den ar att den sitter på ett knasigt ställen på handleden vilket gjorde att jag missade ett antal gången innan jag prickade knölen. Efter flera försök så var den borta.. BAM sa de bara.
Några år senare kom den tillbaka och gjorde samma sak igen. Väggar, bänkar och annat. Jag lyckades igen, fast denna gång försvann inte hela och när jag bröt knogen så insåg jag när att knölen blivit så mkt större och hårdare. AJ AJ AJ. VAd ska man göra nu tänkte jag. Ska man operera bort den eller försöka slå in knölen igen? Jag tror iaf att jag har bestämt mig och tror nog att det behövs opereras(I'm no doctor, but that's what i think). För er som inte vet vad det är jag pratar om kan få titta på den här här.

VARNAR KÄNSLIGA TITTARE :P

Här får ni se 3 olika sätt som man kan ta bort ganglionen, enjoy(NOT) HAHA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0