Cold Stone och Ice Pan

Hörrni... Jag har väl nämnt Cold Stone?

Ni som inte vet vad Cold Stone är för ett ställe så kan jag berätta att det är världens bästa glassbar som finns i staterna. Det här är alltså inte vilken glass som helst utan en gåva från gud enligt mig.. haha.
Kunderna får själva välja sin blandning av glass, tillbehövs som bär, såser och nötter. Efter det så blandar dom ihop allt på en kall stenplatta så att glassen inte smälter. Det finns inte bara glass utan också, smoothies, kakor och milkshakes. När jag var på semester i Florida var Cold Stone ett måste och vi åkte genast till den närmasta glassbaren. En av mina favoriter är Strawberry Banana Rendezvous, MUMMA.. 

Nu har jag iallafall hittat ännu en gåva från gud. Det stället heter Ice Pan och finns i staterna så klart. Men det som är så bra med Ice Pan är att man kan välja vilken mjölk du vill ha, whole milk, low milk, non fat milk eller soy milk. Sen får man välja man vill ha i glassen, mixas alltihop och hälls sedan ut på iskalla metallbordet och vänta tills den fryst till glass. Att soja mjölk finns som alternativ är för bra för att vara sant.

Varför har vi inte såna glassbarer i sverige för. Va va va?
Nu blev jag väldigt sugen på glass, får se va


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0